מהי תאונת עבודה?
על פי חוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב] התשנ”ה-1995, סעיף 79 “תאונת עבודה” היא תאונה שאירעה תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו אצל מעבידו או מטעמו, ובעובד עצמאי – תוך כדי עיסוקו במשלח ידו ועקב עיסוקו במשלח ידו.
דוגמאות מחיי היום- יום:
- עובד מטבח שהרים ארגז מזון כבד תוך כדי עלייה במדרגות מעד ונפל.
- עובדת גן ילדים שמעדה תוך כדי עבודות שיפוצים שבוצעו במטבח ונפל על ידה קרש כבד.
- מלצרית שפינתה כוסות משולחן, מעדה וכוס התנפצה ונגרם לה חתך עמוק בידה.
- עובד בניין שנפל מגובה רב.
קיימות דוגמאות למכביר, לכן חשוב לשמור על בטיחות בעבודה – אם בכל זאת קרתה לך תאונה בעבודה, המאמר הזה הוא בשבילך.
עברת תאונת עבודה – מה עושים?
א. דיווח למעביד: במידה והמעביד לא נכח במקום העבודה בעת התאונה, חשוב לדווח לו על כך. במידה והיו עדים לתאונה, חשוב לשמור את פרטיהם, למקרה שתזדקקו לכך בעתיד. בכדי לקבל החזר הוצאות שנגרמו לך בקשר ישיר עם התאונה (הוצאות נסיעה, טיפולים רפואיים, תרופות) על המעסיק למלא טופס בל/250 אותו יש לשלוח למוסד לביטוח לאומי אשר ישלם את כל ההוצאות הנ”ל. חשוב לדעת שללא הטופס לא תוכל לקבל החזר מביטוח לאומי וחובה על המעביד למלאו.
ב. פנייה לקבלת טיפול רפואי: בעת פנייה לקבלת טיפול רפואי, חשוב לציין בפני הרופא המטפל שהפגיעה אירעה במהלך העבודה, לציין את כל הפגיעות שנגרמו ולשים לב שכל תלונותיך נרשמו בגיליון הרפואי.
ג. מסמכים רפואיים והוצאות רפואיות ואחרות: חובה לשמור כל מסמך רפואי שברשותכם, אישור או חוות דעת, כולל קבלות בגין קניית תרופות ומשככי כאבים וכן קבלות בגין הוצאות נסיעה לקופת חולים, טיפולים רפואיים וכדומה.
ד. תלושי שכר: חובה לשמור על כל התלושים לפני התאונה ובמידה וחזרת לעבודתך, גם אחרי התאונה.
האם בכל תאונת עבודה אני זכאי לפיצוי?
לא תמיד. כל מקרה הינו תלוי והתשובה נעוצה בהתאם לנסיבותיו המיוחדות של כל מקרה ומקרה. יש לזכור כי במקרים של תאונות עבודה, על מנת לתבוע במסגרת ביטוח “חבות מעבידים”, יש להוכיח רשלנות מצד המעביד באי שמירה על סביבת עבודה בטוחה ותקינה לעובדיו, שמירה על תקנות הבטיחות בעבודה ועוד.
המידע האמור במאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי על ידי עורך דין מוסמך –
פנה עוד היום למשרדנו לקבלת ייעוץ מקצועי מותאם למקרה שלך!